Thursday, August 26, 2010

Orienteering (praktikal)

18 OGOS 2010 (8.30 am - - 12.30 am)


Assalamualaikum....


kami dikehendaki berkumpul di stor kenanga pada pukul 8.30 pagi. Aku antara yang terawal tiba di sana. Tidak lama kemudian En. Hisyam tiba bersama-sama kertas kuiz. kami diberi masa lebih kurang 10 minit untuk menyelesaikan semua soalan. Selepas itu, kami diberi taklimat ringkas mengenai orienteering.

Selesai sahaja taklimat, aku dan seorang lagi ahli kumpulan kepeng, evenezer bekerjasama untuk menyelesaikan tugasan yang diberi. Kami menggunakan semua yang di ajar sebagai panduan untuk membuat satu peta orienteering yang lengkap. Sebuah peta yang lengkap perlu mempunya ciri-ciri seperti jarak, bearing, checkpoint dan arah utara.

selepas semua kumpulan menyiapkan tugasan masing-masing kami dikehenda mencari semula checkpoint yang dibuat oleh kumpulan lain.Banyak peristiwa yang berlaku semasa aktiviti orienteering dijalankan, Ada diantara peserta tersesat, dan ada juga yang tidak menjumpai checkpoint yang dicari.setelah berpenat lelah, akhirnya kumpulan aku dan evenezer merupakan kumpulan kedua terpantas diantara semua kumpulan.

No comments:

Post a Comment