Thursday, August 26, 2010

First Camp (Ahad)



8 OGOS 2010

Assalamualaikum...

Tepat pukul 5 pagi, semua peserta dikejutkan dan diarahkan bersiap untuk solat subuh. Semua peserta berjalan pergi ke khemah daripada tempat berkumpul. Dalam keadaan yang separa sedar, ada peserta yang terjatuh semasa berjalan ke khemah. =)p

Setelah selesai solat subuh, kami dihidangkan dengan sarapan pagi.selepas sarapan kami melakukan aktiviti ‘skipping” yang diketuai oleh fasilitator. Untuk makluman, fasilitator yang mengajar kami ini pernah ke kejohan dunia ‘skipping”. Semasa beliau menunjukkan bakatnya, rata-rata semua peserta kagum dengan beliau. Kami diajar mengenai asas-asas ‘skipping”.

Selepas itu semua peserta menyambung kembali aktiviti. Aktiviti yang melibatkan kumpulan aku pada hari ini ialah menjejak ataupun ‘orienteering”. Kami diajar bagaimana menentukan arah, bearing, kedudukan dan jarak sesuatu tempak ke sesuatu tempat. Semua aktiviti pada hari ini tamat pada pukul 11.30 pagi.

Kemudian tibalah masa yang ditunggu-tunggu iaitu masa untuk pulang ke UiTM.Semua peserta dibahgikan mengikut tugas masing-masing untuk mengemaskan tapak perkhemahan. Semua peserta bersemangat dalam melakukan kerja masing-masing. Tepat pada pukul 2.30, semua tugasan telah disiapkan. Selepas itu kami membawa masuk barang-yang dikumpulkan ke dalam lori untuk dihantar ke UiTM Shah Alam.

Aktiviti kami yang terakhir pada hari ini ialah sesi bergambar diantara peserta, fasilitator dan pensyarah setiap kampus. Selepas itu, kami berjalan kaki untuk ke pintu utama. Sessampai di pintu utama, bas sudah pun bersedia untuk membawa kami pulang ke kampus. Walaupun berasa sangat letih, secara jujurnya aku seronok dan akan ingat kenanngan ini sampai bila-bila..

Insyaallah...

Sekian...





No comments:

Post a Comment